9.11.2021.

Očuvanje korporativne kulture u doba pandemije

5 koraka za očuvanje korporativne kulture u doba pandemije

U krizno doba rizici tvrtke postaju sve veći, a najčešće uključuju neodgovarajuća ulaganja u zaposlenike i nedostatak odgovornosti. Zbog globalne pandemije danas svjedočimo porastu visokostresnih okruženja u kojima nerealni ciljevi dovode do zanemarivanja temeljnih vrijednosti. Mnogi poslodavci toga nisu svjesni, ali zaposlenici bi radije tolerirali nižu plaću i titulu nego se nosili s lošom korporativnom kulturom. Kako bismo vam pomogli u minimiziranju kulturalnog rizika, donosimo osnovne korake za očuvanje korporativne kulture.

1 Budite iskreni

Osigurajte predanost i angažman voditelja i iskrenost u komuniciranju trenutne situacije. Istraživanja pokazuju da aktivan i vidljiv angažman voditelja najviše pridonosi formiranju uspješne korporativne kulture. Iskrena komunikacija je uistinu jedini put ka ostvarenju željenih promjena.

2. Uključite voditelje

Okupite tim zadužen za upravljanje kulturom! Očuvanje korporativne kulture zahtjeva angažman svih razina. Zato je važno da u tim koji analizira trenutnu situaciju i definira poželjne promjene uključite ljudske potencijale, voditelje i izvršne voditelje. Korporativna kultura se ne smije delegirati samo ljudskim potencijalima.

očuvanje korporativne kulture

3. Definirajte svoja očekivanja

Jasno definirajte svoja očekivanja. Zaposlenici ne mogu znati što se od njih očekuje ako poželjna ponašanja nisu jasno definirana. Procijenite koliko dobro vaši zaposlenici razumiju organizacijske vrijednosti i ponašaju li se u skladu s njima. Ako je potrebno, promijenite vrijednosti ili izbacite one vrijednosti koje više nisu ogledalo vaše organizacije. Držite se onoga što jeste. Ako nemate definirane temeljne vrijednosti, pokrenite inkluzivan proces kako biste ih definirali. Pobrinite se da novonastale vrijednosti podržavaju, ne samo kulturu koju želite poticati, već i poslovnu strategiju koju pokušavate postići.

4. Pratite i mjerite kulturu

Osmislite trajnu strategiju razvoja kulture i djelujte na temelju nje. Odredite kako ćete pratiti i mjeriti kulturu i radite to redovito jer samo tako možete dobiti realan uvid u trenutno stanje. Važno je i definirati akcijske planove na temelju rezultata koje ste dobili kroz redovito mjerenje. Angažirajte zaposlenike za koje smatrate da su pravi primjeri temeljnih vrijednosti. Takvi zaposlenici mogu biti saveznici u očuvanju kulturnih rizika i pronalasku rješenja. Također, takvi zaposlenici će i eksterno biti najbolji ambasadori vašeg brenda.

5. Strategiju i kulturu razvijajte zajedno

Voditelji često razvijaju poslovnu strategiju u vakuumu. Ne vode se temeljnim načelima i ne uzimaju u obzir hoće li temeljne organizacijske vrijednosti podržati postavljene ciljeve ili će pak zaustaviti njihovu realizaciju. Strategija i kultura moraju se ocjenjivati često, i to jedna u skladu s drugom, kao simbiotski pokretači poslovnih rezultata.

Da bi tvrtka ostala uspješna na tržištu, važno je kontinuirano prilagođavati i unaprjeđivati njezinu kulturu. Poželjno je testirati i eksperimentirati s novim načinima i modelima rada koji mogu preispitati dosadašnje prakse. Nažalost, ovakvi procesi često uključuju greške, neželjene ishode, gubitke, zastoje i razočaranja, no to je sve sastavni dio promjena. Zbog toga je važno graditi zdravu organizacijsku kulturu jer će upravo ona pomoći organizaciji u otpornosti i izdržljivosti u zahtjevnim i izazovnim trenucima. Zdrava kultura doprinijet će tome da zaposlenici zadrže povjerenje, da prihvaćaju nove ideje, da prepreke vide kao izazov te da budu kreativni i pozitivni – onda kada je to najvažnije.