9.09.2020.

Intervju sa Sanjom Jaspricom, Senior HR Business Partnerom u Styria Digital Developmentu

Razgovarali smo Sa Sanjom Jaspricom o misiji i viziji poslovanja Styria Digital Developmenta, o tome što tu tvrtku čini Poslodavcem Partnerom, te o njihovim planovima za budućnost.

Photo: Davorin Visnjic/PIXSELL

Sanja Jasprica je u Styriju došla 2014. godine na poziciju HR Business Partnera te je u početku radila s nekoliko kompanija unutar Styria Grupacije, dok je današnji Styria Digital Development bio odjel unutar jedne od kompanija s kojom je radila. Navodi da joj je u početku najveći fokus bio na regrutaciji i selekciji i employer branding aktivnostima gdje joj je osnovni zadatak bio predstaviti Styriju na tržištu te pronaći i privući nove, digitalne profile kandidata. Ističe da joj je kasniji rad u većoj mjeri bio usmjeren na razvojne aktivnosti – kako novi, mladi tim pripremiti za izazove koji dolaze te im omogući razvoj vlastitog potencijala. U zadnje 2 godine fokus je, uz kontinuirana poboljšanja u postojećih procesima, na strateškim aktivnostima te ispunjenju njene velike želje – upoznavanja s businessom, strateško planiranje i odlučivanje koje je učila uz mentore Nikšu Gopčevića i Sandru Kujundžić Drašković, bivšeg i trenutnu CEO Styria Digital Developmenta. Ono što je posebno veseli u radu u Styria Digital Developmentu je to što je većinu kolega, njih skoro 30, prvi puta upoznala na njihovom intervjuu za posao te ih kroz ovih 6 godina pratila u njihovom razvoju, neke od juniorskih pozicija do današnje uloge voditelja tima.

Molimo, navedite nekoliko uvodnih informacija o Styria Digital Developmentu.

Začeci Styria Digital Developmenta su u 24sata Digitalu, u kojem su počeli raditi naši zaposlenici s trenutno najduljim stažom, prije nešto više od 10 godina. Kako su zahtjevi stavljeni pred tim rasli, rastao je i sam tim i 2019. se izdvojio u zasebnu kompaniju i trenutno broji 34 zaposlenika.

Glavni proizvod je Publitzer CMS i rade na razvoju web portala i aplikacija. Podijeljeni su u multidisciplinarne timove sastavljene od voditelja projekata, back-end developera, front-end developera, mobile developera, web dizajnera, data analysta i SEO/SEM specijalista i quality assurance specijalista. U našim timovima rade stručnjaci svih profila – od juniora koji su svoje prve korake u digitalnom segmentu napravili upravo u Styriji, do seniora koji su svojim bogatim iskustvom postavili neke od najposjećenijih portala, a danas svoje znanje prenose na mlađe kolege.

Dio smo Styria Media Group, austrijske medijske kompanije koja na nekoliko tržišta vodi neke od najuspješniji medijskih brendova. U Hrvatskoj su najpoznatiji 24sata, Večernji list, Poslovni dnevnik i Njuškalo. Styria Digital Development razvija sljedeće portale: 24sata.hr, vecernji.hr, ordinacija.hr, diva.hr, miss7.hr, miss7mama.hr, miss7zdrava.hr, miss7gastro.hr, express.hr, autostart.hr, joomboos.hr i mnoge druge.

Možete li opisati viziju i misiju vašeg poslovanja te objasniti na koji način vaši zaposlenici pridonose njihovom ostvarenju?

Naša vizija je biti partner izdavačima proaktivno pokrećući tehnološku spremnost za buduće izazove. Centar smo kompetencija za razvoj proizvoda podržavajući strategiju naših partnera u novinarstvu.

Naša misija je kokreirati dodanu vrijednost za naše dionike stvaranjem data driven izdavačke platforme koja izdavačima omogućuje dostavljanje sadržaja svim korisnicima bilo kada na bilo kojem uređaju, na brz, siguran, stabilan i zanimljiv način.

To postižemo radeći i živeći naše temeljne vrijednosti – Integritet, Promjena i raznolikost, Usmjerenost na rezultat i Kvalitetni odnosi.

Što to znači u svakodnevnom radu? Jako nam je bitno da se međusobno poštujemo i pomažemo si, da otvoreno komuniciramo, dijelimo znanje i uvažavamo različita mišljenja, da brzo reagiramo i prilagođavamo se promjenama i uvijek imamo cilj pred sobom.

Možete li opisati kako izgleda jedan uobičajeni selekcijski postupak kod zapošljavanja novih zaposlenika u Styria Digital Developmentu? 

Pripremu radimo tako da s voditeljem tima u kojem zapošljavamo definiram željeni profil kandidata – znanja, vještine, iskustva i kompetencije. Nakon toga izrađujem oglas i ostale oblike komunikacije, a iste često prolazim i s drugim zaposlenicima, kako bi i oni mogli dati svoje viđanje kako se najbolje obratiti kandidatima. Najčešće najkorisniji komentari dolaze upravo od novih zaposlenika koji su i sami nedavno prošli kroz proces selekcije i kažu koji ih je dio komunikacije najviše privukao te koje još informacije trebamo istaknuti. Naši UX/UI dizajneri nakon toga osmišljavaju vizual oglasa.

Osim objave oglasa standarnim kanalima, naši zaposlenici jako su aktivni i oglase redovito dijele i na svojim profilima na različitim društvenim mrežama, dajući na taj način i svoj osobni pogled na radu u Styria Digital Developmentu. Upravo na taj način često dobivamo i najkvalitetnije prijave.

Sam selekcijski proces sastoji se od nekoliko dijelova, a u njega su uključeni voditelj tima u kojem zapošljavamo te jedan ili više članova tima. Nakon predselekcije pristiglih prijava, prvi krug selekcije sastoji se od intervju koji za glavni cilj ima bolje upoznavanje – nas s kandidatima i kandidata sa Styria Digital Developmentom. Preferiramo da su intervjui uživo jer kandidati tako mogu bolje osjetiti atmosferu u kompaniji, upoznati buduće kolege i donijeti kvalitetniju odluku.

Nakon inicijalnih intervjua, kandidati dobivaju zadatak za koji imaju tjedan dan da ga riješe. Uz zadatak dobivaju i preporuke razne literature i online sadržaja. Kroz zadatak naši zaposlenici mogu vrlo dobro procijeniti razinu znanja pojedinog kandidata, ali i njegovu samostalnost, odvažnost, proaktivnost, usmjerenost na rezultat i korisnika.

Svi kandidati koji su dobili zadatak i poslali svoje rješenje u predviđenom roku pozvani su na završni krug selekcije na kojem detaljno prolazimo kroz njihova rješenja, komentiramo ih i dodatno produbljujemo logiku. Ovo je vrlo bitan korak u selekcijskom postupku jer kandidati mogu dobiti kvalitetan feedback na svoj rad i savjete za poboljšanja. Ovdje s kandidatima prolazimo i eventualna otvorena ili nova pitanja. Vrlo brzo nakon završetka završenog kruga selekcije javljamo se povratno svim kandidatima – nekim s ponudom posla, a ostalima sa zahvalom za sudjelovanje u selekciji. Kandidati koji ne dobiju posao vrlo često traže i dodatan feedback u vidu savjeta za daljnje učenje i brušenje svojih vještina i naši voditelji i mentori im uvijek pripreme iscrpan pregled kvalitetnih izvora informacija uz poziv da se jave kada smatraju da su spremni ponovno se okušati.

Koji su glavni motivacijski faktori za zaposlenike u vašoj branši i zbog čega je Styria Digital Development atraktivna stručnjacima iz ove branše?

Dosadašnje iskustvo rada u IT svijetu pokazalo mi je da su glavni motivatori mogućnost učenja i proširivanja svog znanja, mogućnost rada uz kvalitetnog mentora te rad na izazovnim projektima. Također, kandidati i zaposlenici naglašavaju da im je bitno imati jasan karijerni put, jasna očekivanja te dobar odnos s nadređenim i kolegama i zdravu atmosferu na poslu.

Mislim da je Styria Digital Development atraktivna stručnjacima iz IT branše upravo zbog toga što možemo obećati i ispuniti ta obećanja. Učenje i stalni profesionalni razvoj na jasnom karijernom putu uz dobre kolege, spremne voditelje i mentore u dobroj atmosferi je uistinu ono što dobro opisu našu kompaniju i vrijednosti. Zaposlenici po znaju, a i kandidati sve više i brže prepoznaju!

Kao kompanija ste orijentirani i na zdravlje zaposlenika na radnom mjestu i osiguravanje ravnoteže privatnog i poslovnog života. Možete li reći više o inicijativama koje provodite?

Zdravlje zaposlenika i ravnotežu privatnog i poslovnog života smatramo izrazito važnima. Trudimo se osluškivati potrebe naših zaposlenika i predlagati inicijative koje njima najviše odgovaraju.

Na razini cijele Styria grupe u Hrvatskoj intenzivno se radi na praćenju te podršci zdravlju zaposlenika. Od 2018. godine cjelokupna grupa ušla je u program Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo Živjeti zdravo kroz koju se promovira zdrav način života i briga za zdravlje, a cijela grupacija i sve njezine tvrtke dobili su certifikat Tvrtka prijatelj zdravlja u lipnju 2019. godine.

Neke od naših inicijativa su: dobrovoljno zdravstveno osiguranje koje obuhvaća sistematske i specijalističke preglede, mini sistematski i mamografski pregledi na našoj lokaciji, članstvo u Multisport programu, dodatne edukacije i pregledi, sudjelovanje na biciklijadama i utrkama.

Styria Digital Development zbog svoje mlađe populacije zaposlenika od samog svog početka poseban naglasak stavlja na promicanje ravnoteže između privatnog i poslovnog života. Neke od inicijativa u tom području su: mogućnost korištenja pola radnog vremena nakon povratka s rodiljnog/roditeljskog dopusta uz punu plaću; zaposlenici samohrani roditelji djece mlađe od 10 godina i roditelji djece s težim poteškoćama u razvoju imaju pravo na po 2 dodatna dana godišnjeg odmora; organizacija Božićne predstave za djecu zaposlenika uz podjelu slatkih paketića; isplata božićnog dara djeci; plaćeni dopust za prvi polazak djeteta u jaslice, vrtić i/ili školu; plaćeni dopust za vjenčanje i rođenje/posvojenje djeteta (5 radnih dana), za selidbu u/izvan mjesta stanovanja (2/3 dana), teške bolesti člana uže obitelji (2 dana), za smrt supružnikovih roditelja, baka i djedova (1 dan), slučaj elementarne nepogode koja je teže oštetila imovinu radnika (3 dana); razne vrste financijskih pomoći: za rođenje djeteta maksimalni neoporezivi iznos, za smrt člana uže obitelji iznos iznad maksimalno neoporezivog definiranog zakonom i sl.; nagradne igre za zaposlenike: ulaznice za društvena događanja, kazališne predstave, dječje predstave, kino projekcije, kratka vikend putovanja; volonterske, humanitarne akcije u kojima mogu sudjelovati i članovi obitelji zaposlenika; akcije dobrovoljnog darivanja krvi, upisa u registar krvotvornih stanica zaklade Ana Rukavina.

Ideje za nove inicijative često dobivamo upravo od naših zaposlenika kroz Officevibe platformu, razne ankete, 1na1 sastanke s voditeljima ili prijedloge HR-u i Upravi.

Imate velika ulaganja u edukaciju svojih zaposlenika. U koje edukacije najviše ulažete i zašto?

Naša ulaganja u edukacije uistinu jesu velika, uspoređujući sa cijelim tržištem, ali i s IT branšom. Razlog tome je jednostavan – želimo da naši zaposlenici budu zadovoljni stručnjaci. Danas učenje niti u jednoj branši ne smije završiti s krajem formalnog obrazovanja, a u našoj branši, koja svoje snage gradi na inovativnosti i napretku, to je posebno istina. U Styria Digital Developmentu svaki zaposlenik ima pristup edukacijama – bilo onima eksternima u vidu konferencija, radionica, bilo onima internima u vidu onboardinga i mentoringa ili dediciranog vremena za samostalno učenje novih tehnologija. Tema edukacija su razne, od stručnih do soft skills i leadership edukacija. Svaki zaposlenik preuzima odgovornost za vlastiti razvoj te kroz izradu Individualnog razvojnog plana sa svojim voditeljem definirana potrebne edukacija u predstojećoj godini.

Photo: Davorin Visnjic/PIXSELL

Styria Digital Development se u projekt Poslodavac Partner uključila ove godine po prvi put i uspješno zadovoljila visoke standarde izvrsnosti u području upravljanja zaposlenicima. U čemu prepoznajete vrijednost Certifikata Poslodavac Partner koji ste stekli?

Prije svega, izrazito sam ponosna što smo već u prvoj godini postojanja kompanije dobili ovo veliko priznanje. To je rezultat zajedničkog rada svih zaposlenika, s jedne strane njihovih ideja i prijedloga, otvorenog pristupa, želje za učenjem i poučavanjem drugih, a s druge strane velike podrške Uprave i slobode koju je davala da provedemo te ideje u djelo.

Vrijednost Certifikata Poslodavac Partner prepoznajem u vrlo objektivnoj potvrdi vrhunskih stručnjaka da radimo dobar posao te korisnim savjetima što još možemo unaprijediti. Također, već primjećujem da je vijest o dobivanju Certifikata odjeknula na tržištu i time posloprimcima dala potvrdu da je Styria Digital Development kvalitetna kompanija koja brine o svojim zaposlenima i ulaže u njih.

Kakvi su vam planovi za naredni period?

Od početka procesa certificiranja već smo pokrenuli nekoliko novih programa i inicijativa. Onaj koji bih posebno željela istaknuti je Core Team Development Program kroz koji su naši voditelji timova i Uprava imali priliku dobiti strukturirani feedback svojih zaposlenika, kolega, nadređenih i klijenata te kroz nekoliko razvojnih aktivnosti kreirati vlastite individualne razvojne planove. Također, krenuli smo u uvođenje Agile metogologije i mindseta u naše projekte i timove.

U narednom periodu planiramo puno raditi na Employer Brandingu, aktivnostima implementacije naših temeljnih vrijednosti u svakodnevni rad, kreiranja Employee Career Management platforme, daljnjem radu na temama leadershipa, talent managementa i razvoja nasljednika te unapređenju izvještavanja i praćenja uspješnosti razvojnih aktivnosti.